ONICO wśród największych firm inwestujących w sport

ONICO Warszawa_fot Jakub Ćmil.jpg

Według najnowszego raportu „Rynek sponsoringu sportowego w Polsce 2018” opracowanego przez Sponsoring Insight, ONICO znalazło się wśród 20 czołowych firm inwestujących w sport.

W 2017 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce wzrosła o 4,6 proc. i wyniosła 870,7 mln zł. Najwięcej pieniędzy na wsparcie sportu przeznaczyły kolejno branże: energetyczna, paliwowa i chemiczna. Czołowa dwudziestka posiadała 58 proc. udział w rynku, co przy rosnącym rynku oznaczało spadek o 9,8 pkt proc w porównaniu z 2016 rokiem. Najwyższy wzrost wydatków odnotowano w przypadku branży budowlanej i górniczej.

W 2017 r. aż 16 marek utrzymało się w gronie 20 czołowych firm inwestujących w sport. Są wśród nich m.in. Orlen, PGNiG, Lotos, PGE, Energa, Grupa Azoty, JSW, KGHM i Tauron. Do TOP20 awansowały Enea, Adidas Polska, OTCF oraz ONICO. Jak tłumaczą autorzy raportu ONICO znalazło się w czołówce sponsorów dzięki zwiększeniu zaangażowania w budowę klubu siatkówki męskiej ONICO Warszawa.

Według raportu spółki najchętniej inwestują w piłkę nożną. Było to aż 30,8 proc. wszystkich wydatków przeznaczonych na sponsoring. Kolejne miejsce zajmują siatkówka, sporty motorowe, piłka ręczna i koszykówka. Największymi beneficjentami pozostają nadal kluby sportowe, otrzymując ponad połowę wszystkich środków. Jedna piąta wydatków sponsorów trafia do związków sportowych, a zaledwie po kilka procent na sportowe wydarzenia, ligi i obiekty sportowe.

ONICO wspiera warszawską męską drużynę siatkarską ONICO Warszawa kontynuującą działalność znanego zespołu ligowego AZS Politechnika Warszawska. Pod nazwą ONICO Warszawa klub działa od 2017 roku. Przemyślana strategia biznesowa, silny, budowany konsekwentnie zespół oraz stabilny partner zapewniają ONICO Warszawa pozycję jednego z najdynamiczniej rozwijających się klubów w PlusLidze.

ONICO mocno angażuje się także w inne wydarzenia sportowe. Po raz kolejny firma została sponsorem tytularnym ONICO Gdynia Półmaraton, który odbędzie się 18 marca 2018 r. W zeszłorocznej edycji wzięło udział blisko 7 tysięcy zawodników już na stałe wpisując się w kalendarz imprez sportowych trójmiasta. W ostatnim czasie ONICO było także sponsorem jednej z największych imprez triathlonowych w Polsce: ONICO Iron Dragon Triathlon, która zgromadziła ponad 500 zawodników i kilka tysięcy kibiców.

Sponsoring Insight prognozuję, że w tym roku wydatki firm na wspieranie sportu mogą wzrosnąć do prawie 910 mln zł, a w 2020 do około 1 mld zł.

Pełny raport dostępny na stronie Sponsoring Insight: http://sponsoringinsight.pl/raporty/

Fot. Jakub Ćmil

Załączniki

ONICO Warszawa_fot Jakub Ćmil.jpg

ONICO Warszawa_fot Jakub Ćmil.jpg

ONICO Warszawa_fot Jakub Ćmil_2.jpg

ONICO Warszawa_fot Jakub Ćmil_2.jpg

Bądź na bieżąco

Otrzymuj powiadomienia o najnowszych informacjach, raportach giełdowych, notowaniach i wydarzeniach

Subskrybuj kanał RSS

Subskrybuj informacje dla inwestorów

Subskrybuj